Grosse weite Welt
Since 1986, director Andreas Voigt has made five films about life in Leipzig, of which GROSSE WEITE WELT is the last one, he says. To Voigt, Leipzig has in that period become a symbol of the changes that have come about in East Germany, from the collapse of the Berlin Wall to the downfall of the Eastern bloc and the German re-unification. In GROSSE WEITE WELT, some characters from Voigt‘s previous Leipzig films reappear: Sylvia, who immediately sold her bar in a working-class neighbourhood after the re-unification to go and live in the western part of Germany with her husband, journalist Renate who worked for the Stasi, former punk Isabell, worker Wolfgang and professional radical ‘Papa‘. What has happened to them in the meantime?