Her Body and Other Mukbang
Mukbang, Korean for “eating broadcast,” is an online video genre that started in 2010 and has become hugely popular all over the world. The most successful mukbangers have millions of followers, and earn thousands of euros a month from videos showing them consuming sometimes-absurd quantities of food. But why is it that the vast majority of the most successful mukbangers, including in the West, are petite East Asian women?
In this installation, a combination of TikTok videos and physical objects, artist Echo Tang turns the concept upside down. Her feminist riposte highlights and pokes fun at the fetishistic aspects of this phenomenon by presenting a voluptuous Asian woman who becomes the meal.