I'll Fly Higher
Two boys are walking along a winding country road through an arid part of Spain. They are wearing small backpacks. All kinds of things attract their attention along the way. A Playboy magazine on a pile of trash; cars speeding along a highway under a viaduct; an high-voltage tower to climb; a soccer game they get caught up in as they pass by. But there are also fences almost everywhere that keep them away. Observed without commentary, this journey through an undefined no man’s land starts to look like a metaphor. The boys see an exciting world full of temptation and activity right before their eyes, yet they are excluded from it all. They are forced to play their own games. They scratch their names into a rock, fantasize about flying with real wings and about the trains they would like to take to far-flung destinations. They experience curiosity, pleasure and dissatisfaction. It’s not until evening falls that their real destination becomes clear. A newspaper article provided the inspiration for this graduation film in which documentary and fiction interact.