When Spring Came to Bucha
Russians bombarded Bucha, Borodyanka, Irpin and other cities in the region following their invasion of Ukraine on February 24, 2022. By the time they retreated a month later, the damage was huge: buildings had been destroyed and there were corpses lying in the streets. Filmmakers Mila Teshaieva and Marcus Lenz went in immediately, in time to film local people emerging from their shelters, but never showing the actual atrocities. That wasn’t necessary, as the trauma of war is clear to see on everyone’s faces, including those of the volunteers who rushed in from far and wide to help.