Ela, Claire and Jens
This alternative investigative documentary begins with a green bench on a lake, in a park somewhere in Germany. On the back, a cryptic plaque raises the question as to what has happened here in the past decade. Possible scenarios are examined in tightly framed shots with an eye for detail, and the directors' extraordinary interest in the bench doesn't go without notice. Is everything really as innocent as it seems?