House Call
Terminal patients living in Israel can choose to die at home, and have a team made up of a nurse, a doctor and a social worker doing everything possible to support and advise them and loved ones in the final phase of life. This is the story of Vika, a single young mother with cancer. Her health is deteriorating by the day. We follow her team – nurse Glynis, doctor Roni and social worker Itzik – on their home visits during Vika’s final days. They deliberate about medication, teach her mother and sister to administer pain relief, and talk with her family about her imminent death. Until the very last, Vika does her best to be nicely dressed and made up, and to stay strong for her two daughters. Her Russian mother is happy to keep caring for her daughter and grandchildren, but she’s worried that she won't get a visa to stay in Israel. Although the team is experienced and skilled, the confrontation with impending death is onerous for them, too.