Delete
The father of 15-year-old Jurre has Alzheimer's. It's a disease that, in the boy's own words, "keeps taking bites out of your memory. It just kind of gets deleted." In the end, Jurre knows that his father will forget him, too, but he doesn't want to think about that yet. For now, he just wants to do fun things with his dad. They used to do lots of stuff together, but this has become less and less. So Jurre came up with the idea of the two of them going away for a weekend. This documentary captures a teenager finding his own way of coming to terms with an incurably ill father. As well as seeing how sad Jurre is, we also discover how he has learned to live with it, and that the burden of responsibility is now increasingly on his shoulders. He sums it up himself: "The things he used to do for me, I now have to do to for him. But that's only logical."