Vast Body 22
Vast Body 22 is a collaborative experiment on movement. In front of a camera, different people were invited to imagine and embody a wide spectrum of postures that the system can perceive and understand. In the installation, a myriad of alter egos continuously try to replicate the movements of the person facing it. Interpreting your behavior, the software distills this continually changing input into a projection of a body that moves fluidly with yours, yet fluctuates continuously between different bodies and identities.