Fragments of Palestine
Three young people protest against Israeli presence in Palestinian territory, each in his or her own peaceful way. The Israeli Maja refused to do her military service and became a tour guide. She tries to counterbalance the inaccuracies propagated by the Israeli PR machine by leading busloads of tourists through areas of Jerusalem that are key in the Israeli-Palestinian conflict. Rabea is a Palestinian whose sister was killed by Israeli soldiers, and he offers resistance with art, opting to capture the conflict in a theater production. Unfortunately, he can't always count on support from those around him. Jody is British, and he has traveled to Bil'in, a village in the West Bank, to support Palestinians in their peaceful protest. Every Friday, he goes to the wall in his wheelchair to demonstrate. This is not always without a level of risk, as the protests are often quashed. Filmed in their own surroundings, these youngsters talk about how they struggle with the conflict. The director doesn't offer any comment, but rather captures the three of them with her observational style as they struggle each day for a brighter future.