Naissance d'un hôpital
In 1980 the city of Paris organises an architectural competition for the construction of a big child hospital. They give preference to a young architect, who has never built a hospital before. With his work scheme as a guiding line, winner Pierre Riboulet takes the viewer on a ride through the construction process of the Parisian child hospital Robert Debr‚. On the basis of detailed floor plans, the construction of scale- models and reflections on architecture in general, we are treated to an interesting lesson in architecture. The musical accompaniment with works by Mahler, Couperin and Bach lends the film a very special structure.