The Day my God Died
‘The day I was sold was the day my God died.’ This is how many young women who have fallen victim to human trafficking and sex slavery express their feelings of desperation and desolation. In THE DAY MY GOD DIED, they tell their story. The film opens with a quotation from Mahatma Gandhi, who was convinced that women are morally superior to men. This vision is very far from everyday reality in modern India. The common price of a young woman is 50,000 rupees - less than 1000 US dollars. Under false pretences, naive country girls are enticed and brought to the big cities, where they are sold to brothel keepers and severely battered. Knocked senseless, they can no longer muster the courage to oppose a job as a prostitute. The age of these sex slaves is gradually dropping, because many men believe that having sex with children is healthy. In contrast to these harrowing stories, the film also offers some hope: a growing number of organisations dedicate themselves to working for the release of these women and girls. Actors Tim Robbins and Winona Ryder contributed to the film, which contains images of Bombay brothels made with a spy camera.