A Brief History of Errol Morris
Errol Morris was acting as an assistant to director Werner Herzog when he thought, ‘I can do this too.’ ‘If you make a documentary, I’ll eat my shoe,’ Herzog replied. And so it happened. A BRIEF HISTORY OF ERROL MORRIS shows both an extract from Morris’ debut GATES OF HEAVEN, dealing with two Californian pet cemeteries, and images of Herzog eating his shoe in public. Director Kevin MacDonald interviews Morris, Herzog, producer Tom Luddy, composer Philip Glass and others. A series of film extracts exemplify Morris’ groundbreaking style, which is derived from the feature film. When it comes to being obsessed, Morris is in no way inferior to his wondrous protagonists. And his fascination with death is just as strong as that of the electrical chair technician in MR. DEATH, THE RISE AND FALL OF FRED A. LEUCHTER. Former detective Morris brought about the release of a condemned man with A THIN BLUE LINE and constructed the revolutionary interviewing device Interrotron for FAST, CHEAP, AND OUT OF CONTROL. The project about Weirdo, the interbred giant chicken, is the only one to remain unfinished.