Inside the Red Brick Wall
In 2019, Hong Kong was swept by demonstrations against the controversial extradition bill. At the Polytechnic University, a group of students also takes a stand for freedom and democracy. Negotiations with the police are chaotic and aggressive, conducted via megaphones and politically charged music played over loudspeakers. The colorful umbrellas which the young people use to protect themselves against the brutal police actions emphasize the group’s bravado, which borders on recklessness.