The Trial
Between 1936 and 1938, the Great Purge took place in the Soviet Union. Stalin had millions of citizens executed or sent to prison camps. The show trial held in Moscow in 1930 was a portent of the state terror to come. A group of economists and engineers was accused of being members of the Industrial Party and conspiring with the French prime minister Raymond Poincaré to stage a coup. The suspects were questioned for days in a packed courtroom, while soldiers marched and slogans were shouted outside.