Confessions of an Eco-Terrorist
"People are always asking: do we bluff most of the time, or all of the time? I answer: we win most of the time, and that's what matters," says filmmaker Peter Brown, who fought alongside former Greenpeace co-founder Paul Watson for over 30 years against whale hunters, seal killers, and fish poachers. In , he offers a humorous glimpse behind the scenes at Watson's Sea Shepherd Conservation Society, the members of which turn out to be expert media manipulators. This is demonstrated by the way Brown put together his ironic film as an action flick full of eccentric figures, with suggestively edited images and thrilling music, sound effects, animations, archive footage from TV, and a smooth voice-over shooting one-liners like "one pissed-off vegan is worth a bunker full of AK47s." They want to achieve their goal of saving all sea animals - by any means necessary. So they're on the scene when men are fishing for cod illegally in the Canadian Grand Banks, and at the traditional annual slaughtering of whales on the Danish Faroe Islands. They provoke Indian whale hunters and confront a Norwegian Navy frigate that is firing live ammunition. "While Greenpeace waves signs and yells, we actually stop environmental bad guys right in the act."