Futura
Are you more afraid of the past or the future? How important is education to you? And how do you view adults? In Futura, a topical yet timeless documentary about ambitions, fears, and unfulfilled desires, Italians teenagers open their hearts in a range of interviews.
Filmmakers Pietro Marcello, Francesco Munzi, and Alice Rohrwacher spent months traveling through Italian towns and villages, listening respectfully and with an open mind to what teenagers have to say. Young people from every part of society seize the opportunity. They talk about uncertainty, social pressure, and inequalities in society. And about their dreams for the future, which now look like they may never be realized due to the COVID-19 pandemic.
Futura offers a broad stage to teenagers, who often feel ignored in a world that is changing too slowly. The result is an incisive portrait of a generation, packed with thoughtful, moving, and confrontational perspectives on our future.