Esther, Baby & Me
Many men prefer not to have children. Dancer, actor and filmmaker Louis Taylor is one of those men, he admits in the autobiographical ESTHER, BABY & ME. When his girlfriend tells him she is pregnant and intends to keep the baby, he hits the bottle and is seized by panic. In all possible ways, using both words and images, he tries to express his doubts about his forthcoming life as a father. In often comical sketches and tableaux vivants, we see Louis and his girlfriend Esther. As so often with this kind of men, he is in raptures when his child is born and he daydreams about the things he has to teach her. Because she is the child of a mixed couple - Louis is black and Esther is white - he foresees numerous problems that he flippantly puts into perspective the next moment. He is also very pragmatic about what a child does to a relationship. ‘We have to keep the lines of communication open, because I can’t imagine a life without my wife and child’, the endearingly sympathetic Louis admits in the voice-over.