Borderline Visible (collective experience)
As soon as you open the photo book and the soundscape and narration begin, you are transported into a story that flows in many directions, only to emerge 77 minutes later. This tender and urgent experience, fueled with music by Oren Ambarchi and Perila, takes you on an unlikely path from Lausanne to Izmir in what gradually becomes a moving and troubled psychogeography.
Led by the voice of artist Ant Hampton (winner of the 2015 IDFA DocLab Immersive Non-Fiction Award) and tracing your fingers along the pages of the book, you set off together, along with two artist friends. One of them experiences health problems halfway through and has to stop.
As the other continues alone, the narration grows into a fervent piecing-together of a series of interconnected elements: voices and earthquakes, Sephardic Jewish diasporas, forced movement, breakdowns and dementia, swifts and swallows, T.S. Eliot’s famed poem “The Waste Land” and an urgent insight into atrocities at the edges of Europe. A truly miraculous feat of non-linear storytelling, this is your chance to experience Borderline Visible collectively in an intimate theater setting.