Mumbai Disconnected
In the Indian city of Mumbai, 13 people die on public transportation every day. What's more, traffic has increased so rapidly that the entire city becomes gridlocked during rush hour. The solution is a massive suspension bridge to be built off the coast, linking the north of the city to the south and providing considerable relief from the crippling and deadly traffic jams. But lack of funding has drawn construction of the bridge to a standstill, so the municipal government has come up with an alternative plan: to build split-level highways in 96 places around the city, in hopes of keeping the traffic moving. \i Mumbai Disconnected \i0 follows supporters and opponents of this project: a resident who is horrified by the building of the viaducts; a man who just wants to get to work every day, and sees a new car as the fulfilment of a lifetime ambition; and the vice president of the construction company that is erecting the bridge and the viaducts. Juxtaposition of these points of view creates an enlightening impression of an immense metropolis that is in danger of coming to a complete impasse because of conflicting interests.