Songs for Kit
A homeless woman of indeterminate age fights to live a dignified life. She's aware of the camera, but filmmaker Ruslan Fedotow keeps to the background and observes, from a respectful but somehow intimate distance, how she struggles her way through daily life. We discover a woman with a striking, disarmingly cheerful and inventive character. But these qualities conceal another, far more vulnerable and lonely figure. She's sometimes joined by a friend who looks awkwardly on she capers about, makes a fire from kindling and enjoys the fireworks on Victory Day. The woman may be sad about being fired from her cleaning job in a shopping mall, but that doesn’t mean she can’t enjoy the singing of the birds. In the end we always find her, heartbreakingly and inevitably, back on her own in her makeshift shelter in a bleak, dark stairwell.