Witness 360: 7/7
On July 7, 2005, London was rocked by a series of devastating bombings. Four Al-Qaeda suicide terrorists blew themselves up in the underground and on a bus. Fifty-two people died and more than 700 were injured in the attack – the most devastating on British soil since a bomb brought down Pan Am Flight 103 in Lockerbie, Scotland in 1988. Witness 360 makes it clear what the attacks meant on an individual level. One survivor recounts her experience on that day, but much more how these events continue to haunt her. This makes this form of virtual reality journalism much more than a re-enactment or a recording of eyewitness accounts. The subconscious fear that continues to grow after the attack is perhaps even more devastating than the actual explosions. Clever use of associative images grants us insight and allows us to feel what cannot be shown, or even easily described.