The Stranger
In 2011, a single mother named Amanda meets Caspar on Facebook, and there’s an immediate spark between them. As their relationship develops, Amanda discovers through his rather odd messages and phone calls that her new love leads a very complicated life. Nevertheless, Amanda and her daughter think he’s wonderful. He soon moves in, and the three of them live together as a happy family. But then cracks begin to appear in his story, and at last Amanda starts to open her eyes. Just who is this man? Amanda and most of the other characters play themselves in this reconstruction of events—Casper, understandably, is played by an actor. Between the reenacted scenes, Amanda answers questions from filmmaker Nicole Nielsen Horanyi. How did they first meet? What was her life like at the time? And why didn’t Amanda suspect sooner that Caspar wasn't what he seemed?