Flo fox's dicthology
Flo Fox wilde als kind al fotografe worden. Als klein meisje vroeg ze haar moeder om een fototoestel, maar voordat deze aan het verzoek van haar dochter kon voldoen, stierf ze. Maar Flo zette door en kocht van haar eerste salaris een camera. In deze korte film staat haar voornaamste levenswerk, de ‘dicthology collection’ centraal. Deze reeks van meer dan honderd foto’s van penissen, begon min of meer toevallig. Vanaf de eerste penis die Flo voor ogen kwam - die van Michelangelo’s David, waarvan ze dacht dat het waarschijnlijk een artistieke interpretatie was - was ze geïntrigeerd door het mannelijk geslachtsdeel. Met seks of porno heeft het allemaal weinig van doen, haar foto’s zijn vooral grappig. Een penis als een hotdog, inclusief ketchup en een broodje, of met een walvisje erop (titel: Moby), ze maken de kijker vooral aan het lachen. Een bijzonder detail is dat Flo, die half blind geboren werd en tegenwoordig door multiple sclerose en volledige blindheid aan een rolstoel gekluisterd is, stug doorgaat met het maken van foto’s.