Owners of Nothing
De vijfjarige Fatima heeft erg slechte ogen. Zonder bril ziet ze bijna niets. Het grootste deel van haar leven speelt zich af in een waas; alleen op school kan Fatima goed zien. Daar ligt in een afgesloten lade haar grootste schat: een blauwe bril met jampotdikke glazen. Aan het eind van iedere schooldag moet ze hem weer in de la terugleggen. Fatima woont in El Vacie, een van de oudste sloppenwijk en van Europa, aan de rand van het Spaanse Sevilla. Haar ouders zijn straatarm. Een bril voor hun dochtertje kunnen ze niet betalen. In zijn documentaire over het schokkend armoedige El Vacie maakt de jonge filmmaker Sebastián Talavera gebruik van opvallende montagetechnieken en camerawerk. OWNERS OF NOTHING is een poëtisch portret van de sloppenwijk en zijn bewoners, met even veel aandacht voor de dagelijkse ellende als voor de levenslust van de kinderen, die dromen over een beter bestaan, waar dan ook, als het maar niet El Vacie is'.