Climbing Spielberg
Hoe kom je binnen in Hollywood? Drie jonge Vlaamse filmmakers wachten het lot niet af en mikken op de grootste man in : Steven Spielberg. Hun pas verworven regisseursdiploma van de Brusselse filmschool brengt ze niet onmiddellijk de die nodig is om een grootse en meeslepende filmcarrière van de grond te krijgen en Cecilia, Senne en Raf vertrekken naar Hollywood om de blockbusterregisseur te spreken. Gewapend met dvd's van hun afstudeerfilms gaan ze proberen een zelfgeschreven scenario aan Spielberg te verkopen. Zonder geld en in veertig dagen plakken ze posters in downtown Los Angeles, schakelen ze radio- en televisiestations in, ontmoeten ze zijn kapper, sluipen ze in bij de Oscaruitreiking en spreken ze beroemdheden bij een benefietavond. De film wordt een roadmovie als de dappere Belgen besluiten het ouderlijk huis van Spielberg in Phoenix, Arizona op te zoeken om meer te weten te komen over zijn jeugd. Ze gebruiken zelfs de sluwe tactieken die Spielberg zelf aanwendde om als regisseur aan de bak te komen. De documentaire is opgezet als televisiereeks en werd in afleveringen uitgezonden bij de Belgische zender Jim. Een voice-over of korte animaties illustreren de zoektocht van de drie, die ook hun volgende plannen ontvouwen.