Het is juni 2015, 39 dagen voor de première van Benjamin Millepieds eerste choreografie voor de Opéra National de Paris. Hij heeft zojuist de compositie van Nico Muhly in handen gekregen en probeert de eerste passen uit. Meedogenloos tellen de dagen af. Na twintig jaar in de Verenigde Staten, als solist bij het New York City Ballet, is Benjamin Millepied aangesteld als artistiek leider bij het balletgezelschap van het eerbiedwaardige Parijse instituut. Voor zijn dansstuk heeft hij zestien jonge dansers uitgekozen die hij voorhoudt dat techniek slechts een middel is tot expressie en emotie. "Voel je vrij en dans met plezier." Nu eens dicht op de huid, dan weer vloeiend en poëtisch toont alles nauwgezet – van de dagelijkse repetities en verstuikte voeten tot administratieve planning en stakingsdreiging, van de energie in de beweging van de dansers tot de concentratie in de blik. Intussen legt Millepied uit dat hij een frisse wind wil laten waaien. De passie en bevlogenheid van het creatieve proces, met een even droge als onverwachte ontknoping in de aftiteling.