Friedensverhandlungen in Brest-Litowsk
Korte documentaire over de vredesonderhandelingen in 1917 tussen Duitsland en de Sovjetmacht in Brest-Litowsk, thans Brest in Wit-Rusland. In 1917/1918 werd over vrede onderhandeld tussen Rusland, waar de Sovjets net aan de macht waren, en de Centralen: Duitsland, Oostenrijk-Hongarije en het Ottomaanse Rijk. De film begint met opnamen van de aankomst van de delegaties in de stad. Onder de gedelegeerden bevindt zich Trotski. Vervolgens wordt de aankomst bij het casino getoond, waar de onderhandelingen plaatsvinden. Sommige gedelegeerden poseren voor de camera. Rusland stond er slecht voor, mede omdat honderdduizenden soldaten waren gedeserteerd. Het werd voor Rusland een zeer nadelige vrede, maar de Sovjets hoopten dat in Duitsland ook een communistische revolutie zou uitbreken. Duitsland kon zijn troepen nu volledig inzetten aan het westfront. De film eindigt met opnamen van de verbroedering tussen Duitse en Russische soldaten aan het besneeuwde front: ze ruilen voorwerpen met elkaar.