Rem Koolhaas is Nederlands bekendste architect en ook internationaal zeer invloedrijk. In thuisbasis Rotterdam getuigen onder ander de Kunsthal en het Stadskantoor van zijn talent en visie. Maar over de hele wereld heeft hij iconische gebouwen neergezet, zoals de CCTV-toren in Beijing en het Casa da Música in Porto. Filmmaker Tomas Koolhaas maakte een portret van zijn wereldberoemde en gelauwerde vader. Hij volgde hem op reizen naar het buitenland en interviewde gebruikers van enkele van zijn ontwerpen, zoals het echtpaar Boudet dat de befaamde Villa dall’Ava in Parijs bewoont en een paar daklozen voor wie de openbare bibliotheek in Seattle een soort van thuis is geworden. De jonge Koolhaas filmt zijn vader vooral in close-ups, terwijl deze in voice-over (hij wordt nergens direct geïnterviewd) zijn visie op architectuur, schoonheid, functionaliteit, kunst en het leven in het algemeen te berde brengt. Uit zijn statements, ondersteund door een indringende soundtrack, komt een man naar voren voor wie architectuur heel veel meer is dan een beroep of een roeping: het is zijn leven.