The Private Life of Fenfen
Drie jaar uit het leven van Fenfen, een eigenzinnige Chinese, geboren in 1983 in een klein plattelandsdorpje. Vanaf 2007 houdt ze een videodagboek bij, waarvan de periode die we hier zien (van 2009 tot en met 2011) wordt gekenmerkt door de liefde. Fenfen vertelt over de jongen die ze ontmoet, maar die door haar ouders wordt afgekeurd, omdat hij jonger is dan zij en ver weg woont. Haar familie heeft voor haar een geschiktere huwelijkskandidaat gevonden: dichter bij huis, ouder en vermogender. De jonge vrouw verhaalt zonder enige schroom over haar gevoelens en dilemma’s en filmt daarbij soms ook de betrokkenen, zoals haar eerste vriendje Zhong bij de begrafenis van zijn onverwacht gestorven moeder. Bijzonder is dat we niet alleen het videodagboek zien, maar ook de reacties van kijkers erop – het beeldmateriaal wordt vertoond op televisieschermen in onder andere een restaurant en een kapsalon. Niet iedereen is even geïnteresseerd, maar sommige afleveringen roepen commentaar van het publiek op, zoals die waarin Fenfen uit de doeken doet waarom ze in het ziekenhuis lag. De film geeft een unieke inkijk in het (gevoels)leven van een jonge Chinese en dat van de mensen die haar alledaagse bestaan vullen en veroordelen.