Verborgen zone
De gemeente van Amersfoort nodigde twaalf internationale kunstenaars uit om werken te vervaardigen in de ‘Verborgen Zone’, een onderdeel van de nieuwe wijk Kattenbroek. Uitgangspunt voor het ambitieuze stedelijk kunst project was de middeleeuwse allegorie van Polyphilos. Deze Italiaanse monnik valt tijdens een lange reis in slaap en bezoekt in zijn dromen plaatsen waar het vreemde als gewoon geldt. Overeenkomstig dit verhaal kregen de kunstenaars de opdracht om hun werk te integreren in het landschap en binnen de architectuur van de omgeving. Filmmakers Maartje Seyferth en Victor Nieuwenhuijs gebruikten de droom eveneens als leidraad voor de film VERBORGEN ZONE. De documentaire concentreert zich op de in Rotterdam woonachtige Indiase architect Ashok Bhalotra, die onlangs zijn aandeel in dit project voltooide.