Festivalcampagne IDFA 2020

    • Nieuws
    • 2 november 2020
    • Door de redactie

    In november was de festivaltrailer van IDFA 2020 te zien in de theaters. We durven wel te stellen dat de films van IDFA 2020 een breed spectrum aan emoties losmaken. De campagne, ontwikkeld door creatief bureau We Are Pi, neemt daarom de meest pure uiting van emotie als uitgangspunt, namelijk de traan.

    Het idee om verschillende tranen onder een microscoop te fotograferen, komt van fotograaf Maurice Mikkers. Hij vroeg zich af hoe onze tranen er van dichtbij uitzien en kwam er in 2014 achter dat elke traan qua samenstelling uniek is en lijkt op een prachtig kunstwerk. Het onderzoeken van tranen onder de microscoop biedt dus een prachtige close-up van de uiteenlopende emoties die we hebben bij het kijken van verschillende documentairefilms. Zo werd het beeld van de festivalcampagne van IDFA 2020 bepaald door de essentie van het effect dat film op ons heeft.

    Met dank aan:

    Maurice Mikkers | Fotograaf

    De Grot | Grading Studio

    Antfood | Creative Audio Studio

    Deze website maakt gebruik van cookies.

    Door het gebruik van cookies kunnen wij meten hoe onze site wordt gebruikt, hoe deze nog verder kan worden verbeterd en om de inhoud van online advertentie uitingen te personaliseren.

    Lees
     hier alles over ons cookiebeleid. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies