A Day in the Life of a Munition Worker
Het gevaarlijke werk van vrouwen in de oorlog is op een bijzondere manier vastgelegd in deze onthullende film, die een typische dag in een munitiefabriek reconstrueert, met het doel vrouwen te stimuleren om dit werk te gaan doen. Vrouwen produceerden ongeveer tachtig procent van de wapens in de jaren rond de Eerste Wereldoorlog. De film toont het gevaarlijke werk, zoals het vullen en monteren van bommen en granaten met slechts rudimentaire veiligheidsmaatregelen. De film laat zien hoe een vrouw 's morgens vroeg haar huis verlaat, met de trein naar de munitiefabriek gaat, zich omkleedt in overall en rubber schoeisel aantrekt om vervolgens bommen en granaten te vullen en monteren. Vervolgens worden de hygiëne en medische controle belicht. De film eindigt met een medium shot van een vrouw die haar masker afneemt en richting de camera lacht, gevolgd door een wapperende Union Jack.