Moon over Broadway
In MOON OVER BROADWAY portretteren D.A. Pennebaker en Chris Hegedus televisiester en ‘Queen of Comedy’ Carol Burnett en Broadway-veteraan Philip Bosco, de hoofdrolspelers van de nieuwe Broadway-show . Burnett twijfelt of haar terugkeer naar het theater wel zo‘n gelukkige keuze is, schrijver Ken Ludwig vraagt zich zo ongeveer hetzelfde af, het ‘tableau de la troupe’ ziet met lede ogen de vele scriptwijzigingen aan en regisseur Tom Moore doet zijn werk met ijzeren discipline zonder al te veel ruimte te laten voor van de acteurs. Een en ander levert een humoristische blik op achter de schermen van Amerika‘s theaterfabriek. D.A. Pennebaker (1925) is een van de grondleggers van de , de belangrijkste documentaireschool in de Verenigde Staten. Sinds de jaren zeventig werkt hij samen met zijn echtgenote Chris Hegedus.