At 60 Km/h
De Citroën Méhari is een lichtgewicht terreinauto: 600cc, 2-cilinder, 28pk, met een maximum snelheid van zestig kilometer per uur. De Uruguayaan Mario Sabah besluit in dit autootje de wereld rond te toeren. Een oude droom die hij nieuw leven inblaast op zijn vijftigste, als hij gescheiden is en zich eenzaam voelt. Hij zegt zijn baan op, repareert de blauwe Méhari die ooit diende als familiewagen en begint, met zijn camera steeds binnen handbereik, een reis die drie jaar en 150 duizend kilometer duurt, en door vijfenveertig landen en over vijf continenten leidt. Zijn twee zoons gaan met hem mee. Dat leidt al snel tot spanningen. Na een botsing van karakters halverwege Latijns-Amerika gaat Mario alleen door, helemaal tot in Canada. Soms rijdt hij zeshonderd kilometer aan één stuk zonder het door te hebben. “Vraag me niet wat er tussendoor gebeurd is, want ik zou het je niet kunnen vertellen.” In het Amerikaanse hoge noorden zet hij de Méhari op de boot naar Spanje, vanwaar hij verder rijdt door Europa, Azië en zelfs Australië. Hitte, regen, vuil, chaos en ruzie trotserend. Met uithoudingsvermogen, veel te weinig geld en in een allesbepalend tempo. Zoon Mattias: ‘In het tempo van de Méhari ben je als een kameleon. Je gaat langzaam, zodat je mee verandert met het landschap waar je doorheen rijdt.’