Hennes Armeniske Prins
Holmquist en Khardalian maakten eerder BACK TO ARARAT, een documentaire over de Armeense genocide in 1915, en het was bij die gelegenheid dat zij de 80-jarige, uit Finland afkomstige Göta ontmoetten die zich in Zweden sterk maakt voor immigranten en vluchtelingen. Göta vertelt hier over haar leven met de Armeense vluchteling Sourene Erzinkian. Vlak voor de oorlog ontmoette de postbeambte Göta haar Armeense prins in Helsinki. Ze vluchtten naar Zweden, ze trouwden en leefden tot aan zijn dood in 1963 in een klein flatje te Uppsala. Het enige wat hij haar had verteld was, dat hij eens tot de cirkel rond Stalin behoorde, maar dat hij naar Finland gedeserteerd was omdat hij zijn buik vol had van het communisme. Holmquist en Khardalian komen in de universiteitsbibliotheek van Oslo, waar Erzinkians memoires liggen, echter de waarheid op het spoor en confronteren de arme Göta plots met een geheel andere ‘Prins’.