Aldous Huxley: The Gravity of Light
In plaats van een klassiek schrijversprotret te maken koos filmmaker Oliver Hockenhull er in Aldous Huxley: The Gravity of Light voor om Huxley’s gedachtengoed te verbeelden door middel van archiefmateriaal (waaronder televisie-interviews met Huxley), met de computer vervaardigde 3D-animaties, geënsceneerde scènes en voorgedragen fragmenten uit Huxley’s essays. De film neemt zijn beroemde boek Brave New World uit 1932 als startpunt en maakt vanaf daar een cinematografische reis langs de geschiedenis van de hedendaagse technologie. Nieuwe media en de virtuele ruimte van cyberspace zijn daarbij een (voorlopig) eindpunt. Ook tussen Huxley’s experimenten met geestverruimende middelen en de naar extase zoekende rave -scène worden verbanden gelegd.