Hier vind je de FAQ voor de kaartverkoop van IDFA 2022.
1. Kan ik de online vertoningen ook vanuit het buitenland bekijken?
De online voorstellingen van IDFA zijn alleen vanaf een Nederlands IP-adres te bekijken. Dat heeft te maken met internationale rechten en met de functie van een festival als IDFA. IDFA is er om films in première te laten gaan: voor een Nederlands publiek, maar ook voor internationale professionals. Deze professionals zijn sales agents, distributeurs, aankopers van televisiestations en programmeurs van filmfestivals wereldwijd. Deze professionals kunnen de IDFA films wel zien in een afgeschermde ‘IDFA-library’.
Als films die bij IDFA in première gaan wereldwijd online te zien zijn, worden ze minder interessant voor deze aankopers en programmeurs. De waarde van de films daalt dan. Dan kunnen ze bijvoorbeeld niet meer in theaters, op festivals of op televisie vertoond worden in andere landen dan Nederland. Daarom respecteert IDFA deze afspraken, en geeft het films de mogelijkheid om na IDFA een internationale carrière te hebben. Want daarvoor zijn we er.
2. Hoe log ik in?
Klik op de website rechtsboven op 'MyIDFA' en log in.
3. Kan ik ook een ticket kopen voor een online voorstelling voor een vriend(in)?
Je hoeft dit festival de deur niet uit of naar Amsterdam af te reizen. Je kunt thuis, voor de prijs van 1 ticket, alleen of samen kijken. Geniet van 10 t/m 20 november met andere filmliefhebbers van de nieuwste documentaires en nieuwe media projecten.
4. Ik heb een ticket voor de verkeerde voorstelling besteld, of ik kan niet meer gaan. Kan ik mijn kaarten omruilen, of mijn geld terug krijgen?
We kunnen helaas geen geld terugstorten voor reeds gekochte kaarten. Het is ook niet mogelijk om bestelde tickets in te ruilen voor tickets voor een andere screening.
5. Kan ik ook kaartjes kopen aan de kassa?
Er zijn dit jaar geen fysieke festivalkassa's. Bekijk de video bovenaan deze pagina om te zien hoe je online tickets koopt.
6. Hoe kan ik betalen?
Je kunt afrekenen met iDEAL, Visa of Mastercard.
7. Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?
Klik in het inlogscherm op "wachtwoord vergeten" en vul je e-mail adres in. Je ontvangt dan een link om je wachtwoord te wijzigen.