Via PanAm
In March 2011, the acclaimed Dutch documentary photographer Kadir van Lohuizen embarked on one of his most ambitious adventures to date: the multimedia documentary project . For 40 weeks, traveling from the southern tip of Chile to the very north of Alaska, Van Lohuizen is investigating the roots of migration in the Americas, a phenomenon that is almost as old as humanity but is increasingly portrayed as a new threat to the Western world. Van Lohuizen is expected to finish his journey in Alaska in February 2012, having traveled 28,000 kilometers (17,000 miles) along the Pan-American Highway and crossing through 15 countries. Along the way, Van Lohuizen shoots photographs, videos and interviews, and edits them into multimedial photo stories. Alongside a website, traditional print media and broadcast radio, the primary platform for the project is the iPad app. The audience is invited to follow in Van Lohuizen's footsteps, while he visualizes the stories of the communities, regions and societies he encounters. reflects the diverse range of migration experiences, both historic and contemporary. It reflects the sociopolitical contexts, as well as the intimate and personal stories of the people involved.