En rig mand
Part feature film, part documentary film, EN RIG MAND portrays multimillionaire Hans Smith, who earned his fortune as the owner of the Substral company, that produces artificial fertiliser for cut flowers and indoor plants. In ironical fashion the film shows four dramatised days in the life of the millionaire, making up a reconstruction of important episodes from his life. Smith, who was born in 1921 in the working-class neighbourhood Norrebro in Copenhagen, enjoys his wealth. In summer he lives in Beverly Hills, in winter in Monte Carlo. Smith: "My wife is 25 years younger than me. I enjoy life. Heaven can wait."