My Inner Wolf
The website My Inner Wolf creates a looping representation of the experience of absence seizure—first moving into the brain, then back into the world. The playful animated images, which bring to mind cut-and-paste collages, are accompanied by Joep Beving and Suzanne Ciani’s music. We see a table with a man, a woman and a child. The camera slowly zooms in on the child, and then takes a tumble into its mind. Here it appears that the so-called “absent” brain is actually very active.