Berlin Diary
A visual account of Rosemarie Blank's observations on Berlin, her place of birth. Having never felt quite at home there herself, she tries to discover why so many foreigners feel so comfortable in Berlin. This slice of daily life in the metropolis shows how these foreigners live and survive there. Through spontaneous meetings in public places, often without knowing who she's speaking with, the filmmaker chats with Arab, Turkish and Kurdish immigrants and meets musicians and other artists who have settled here. For them, the German capital is a source of inspiration, giving them the chance to build an existance. Cheerfully, they show how much they feel at home in the city, without feeling the need to deny their cultural heritage.