I dimenticati
A little truck races across the mountainous terrain of southern Italy, until the road suddenly disappears. The cargo is loaded onto mules – high up in the mountains, Alessandria del Carretto is one of Calabria’s forgotten places, accessible only on foot. The inhabitants are getting ready for the annual celebration of spring in the shape of the centuries-old “Spar Ceremony.” While the men go out to drag a huge tree trunk to the village, the women provide lunch in a mountain meadow. A solemn procession builds up to the high point of the day. Which daring climber will manage to reach the top of the pole set up on the village square? Without dialogue, I dimenticati (The Forgotten) is the last in a series of short documentaries De Seta made between 1955 and 1959. With this sober but visually expressive ode to the old world of the countryside, in a way he anticipated the work of later directors such as the Taviani brothers.