We're Still Here: Johnny Cash's Bitter Tears Revisited
In 1964, Johnny Cash – who up to that point was known solely as a country singer – recorded , a concept album of folk songs about the treatment of Native Americans. It was not a great commercial success, primarily because radio stations and disc jockeys were unwilling to play such socially engaged protest songs. Angry and disappointed, Cash called to account in an open letter. “Where are your guts?” he wrote, and drew a parallel between the treatment of Native Americans and blacks – the Civil Rights Movement was at its height in 1964. In response to criticism that he had very rapidly transformed into a folk singer, he explained, “As times change, I change.” shows modern-day musicians making their own versions of these powerful 50-year-old tracks, which include the classic song “The Ballad of Ira Hayes.” All these covers were released on the 2014 album . Contributors to the film include Emmylou Harris, Steve Earle, Bill Miller and Cash’s daughter Rosanne. is based on director Antonino D'Ambosio’s book .