I Love Your Work
Ten seconds is the average length of porn teasers, intended to entice viewers to pay to see more. And 10 seconds also happens to be the length of all 2,202 clips that acclaimed web pioneer Jonathan Harris shot of nine women active in the lesbian porn industry. He followed each of them with his camera for more than 24 hours, at home and in the workplace. In the film excerpts presented here either as a mosaic or timeline, we meet the successful director Jincey Lumpkin ("the Hugh Heffner of lesbian porn"), the tough queer queen Nic and her candid fellow actress Dolores: "You don't need to perform sexiness, just do what you want to do." Over the course of a day with Harris, they reveal both their bodies and their innermost thoughts. Or is that an illusion? Harris is attempting to identify that zone of tension between the public and the private, something illustrated by the specific and unconventional form this interactive documentary takes. Although Harris did in "real time," just as in his previous project The Whale Hunt, he did so at five-minute intervals. This results in gaps in the narrative that highlight the fact that although the women come close, they also keep their secrets.