Rotterdam - Europoort
Public information film on the biggest port in the world, in which familiar Ivens themes return, for example in the fiction segment De Vliegende Hollander [The Flying Dutchman], returning centuries later to the modern Rotterdam, which has industriously rebuilt following the disastrous bombardments of the war.