Bloot - Ongesteld
When Tom found out that he sweated far more than his classmates, he started to feel embarrassed. He explains that he began to feel more and more awkward, until he went to a doctor who told him that sweating is actually very healthy. Now, he showers more often and uses deodorant, and his motto is that people should "take you as you are." The other teenagers in this series have gone through similar experiences. They all struggle with problems and issues involving their bodies and growing up. A girl talks about getting her period for the first time, and how she went swimming with a panty shield. A boy discusses how his pubic hair suddenly started growing, and how he hopes to get some chest hair. Another girl is wrestling with her weight. Though her mother says she is gorgeous, she is still constantly trying to diet. The Naked series combines these candid stories in six short episodes titled Breast, Sweat, Hair, Sex, Menstruation and Heavy. They were all processed in a special manner. The documentary footage has been playfully animated with a computer, making the people unrecognisable and ensuring their anonymity. (Breast was screened at IDFA 2005).