I Am Not Your Negro
Raoul Pecks radical, up-to-the-minute examination of race in America connects the past of the Civil Rights movement to the present of #BlackLivesMatter.
Now, in his incendiary new documentary, master filmmaker Raoul Peck envisions the book James Baldwin never finished. The result is a radical, up-to-the-minute examination of race in America, using Baldwin’s original words and flood of rich archival material. I Am Not Your Negro is a journey into black history that connects the past of the Civil Rights movement to the present of #BlackLivesMatter. It is a film that questions black representation in Hollywood and beyond. And, ultimately, by confronting the deeper connections between the lives and assassination of these three leaders, Baldwin and Peck have produced a work that challenges the very definition of what America stands for.
During the IDFA Special on May 2, the film will have its Dutch premiere, accompanied by a Q&A with director Raoul Peck by Dutch writer Christine Otten.