Up and About Again
The protagonist in this short film is a snow-covered Datsun 100A in a broken-down state, which arrives on the scene in a hostile, rugged place. Something isn't right, the car seems out of place and appears to have driven away from another life, out of another reality. Up and About Again can be seen as a coming-of-age story in which the protagonist first must manage to survive, then surmount obstacles, and ultimately end up in more gentle surroundings. At the same time, the film is a symbolic representation of the sleep in which perhaps all of us have found ourselves since birth, and from which we have to be freed. The Datsun 100A drives along blindly, as the windshield is also completely covered with snow. The soundtrack, featuring punk band Kohu-63, doesn't scream "Wake up!" for nothing. And then there's silence, a verdant landscape, an ambivalent calm. For has the protagonist fallen asleep for eternity, or is this paradise the reward for its struggle? The Datsun 100A drives on, leaving it all shrouded in mystery -- we will never know. Up and About Again captures the struggle for one's own identity, in which the demands of society have to be defeated in order to find our true selves.