Sol LeWitt
Sol LeWitt (1928-2007) was one of the most prominent post-war American artists and is considered a key founder of conceptual art. He was camera shy, refused awards, did not like to talk about his work and rarely gave interviews. His work, that was what it was all about, not his person. Sol LeWitt believed the concept for a work of art was more important than its execution, and decided to limit his art to an absolute minimum. To make progress, you need to go back to the essence, he felt. The filmmaker explores the strength of LeWitt’s conceptual philosophy, which was accepted in the Netherlands from the very beginning. People who knew the artist or worked with him in the Netherlands, the U.S. and Italy serve as the mirror that brings LeWitt back to life for us.