Le temps perdu
A group of now-aging Marcel Proust fans have been meeting at a cafe in Buenos Aires since 2001, to read his seven-volume classic In Search of Lost Time. This black-and-white film documenting the reading sessions is an oasis of calm, intimacy, and depth in a modern world dominated by speedy online communications and innovation.
As we watch Le temps perdu we become witness to the many meetings that took place over the four years of filming. To join this devoted book club feels like a warm embrace—not just for the participants, but for anyone who yearns for that misty-eyed feeling that everything was better in the good old days.